Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/sundmedsmil.dk/public_html/wordpress/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 5753
Handelsbetingelser | Sund Med Smil

Handelsbetingelser

Vigtig info om træningsforløb

Sundmedsmil tilbagebetaler ikke penge for afbrudte forløb, skulle du af den ene eller anden årsag have brug for at afbryde et forløb før tid, kan dette sættes i bero og du kan starte igen, når du er klar.

Sundmedsmil forbeholder sig ret til at afregne 1 lektion pr. gang, hvor deltageren ikke møder op til en aftale uden at melde afbud først. Evt. afbud skal ske senest dagen før aftalen på telefon eller sms 41664102.

Deltageren deltager for egen risiko og i ulykkestilfælde, skal dette dækkes af deltagerens egen ulykkesforsikring.


Handelsbetingelser for online shop

GENERELLE OPLYSNINGER:

SUNDMEDSMIL.DK v/ Pia Fosnæs
CVR: 28450761
Kokbjerg 14, 6000 Kolding

Pia@fosnaes.dk
Telefon: 41 66 41 02

Etableringsår: 2015
Bankkonto: Spar Nord, Kolding Reg.nr. 9277 konto: 1910574287


Betaling

OBS: Vi arbejder lige nu på at ansøge om indløsningsaftale til kortbetalinger.
Derfor er denne information endnu ikke gældende. Vi modtager lige nu kontant, bankoverførsel og mobile pay.

På SUNDMEDSMIL kan du betale med flg. betalingskort:

  • Dankort
  • Visa/ dankort
  • Visakort
  • Master- og Eurocard
  • Mobile pay 41664102

Du kan også betale via bankoverførsel, men vi gør opmærksomme på, at du ved denne betalingsform ikke er beskyttet af indsigelsesordningen. Endelig kan du betale kontant, hvis du vælger at afhente.


Levering

Fragtomkostninger på SUNDMEDSMIL er kr. 49,-

Vi sender fra eget lager med GLS eller DAO eller vi sender direkte fra SUNDMEDSMIL´s leverandør og benytter dennes fragtmetode. Du vil så vidt muligt blive udstyret med forsendelsesnummer ved afsendelse, sådan at du kan tracke din varer undervejs til din oplyste adresse.

Leveringstiden for varen er 1-3 dage som hovedregel. Såfremt leveringstiden mod forventning må forlænges, oplyses du herom pr. email.

SUNDMEDSMIL frasiger sig ansvaret for forsinkelse af varer, som kan tilskrives fragtfirma, 3. mand eller anden uforudset årsag.


Fortrydelsesret (Hvis du fortryder dit køb)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos SUNDMEDSMIL.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail, tlf. nummer osv.) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare eller du kan downloade den her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for (indsæt varetyper). Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. (indsæt beløb) DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten:
I særlige tilfælde kan SUNDMEDSMIL nægte at tage en vare retur – dette gælder:

  • Visse former for let fordøjelige varer.
  • Påbegyndte trænings- eller kostforføb eller lign.
  • Visse produkter inden for personlig pleje, som hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Herunder juicemaskiner eller andet, som er taget i brug.
  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af plomberede varer, som forbrugeren har brudt plomberingen på.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
  • du bryder plomberingen.
  • den originale emballage er beskadiget eller mangelfuld.
  • Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

SUNDMEDSMIL
Lyshøj Allé 110
6000 Kolding
Mrk.: ”returvare”

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.


Reklamationsret (Hvis der er noget galt med varen)

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på SUNDMEDSMIL har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
SUNDMEDSMIL
Lyshøj Alle 110
6000 Kolding
Mrk.: ”reklamation”

I nogle tilfælde vil det være hensigtsmæssigt at sende en defekt vare til producentens serviceværksted, hvorfor vi henstiller til at følge den anviste og anbefalede procedure fra SUNDMEDSMIL. Du vil blive oplyst heromkring på mail eller telefon.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Brug gerne vores RMA skema her (indsæt link). Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Persondatapolitik (Hvad gør vi med dine personlige oplysninger)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridisk navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

SUNDMEDSMIL´s medarbejdere har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.SUNDMEDSMIL.dk er Pia Fosnæs.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.SUNDMEDSMIL.dk videregives eller sælges på ingen måde til 3. mand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos SUNDMEDSMIL har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til SUNDMEDSMIL via e-mail info@SUNDMEDSMIL.dk.


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til pia@fosnaes.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Misbrug af billede og tekstmateriale retsforfølges.